You get what you give

Tweede Kerstdag komt de familie bij ons thuis. Om de inwendige mens tevreden te stellen, hebben we de NRC Kerstbox besteld, een verzameling verwennerijen uit de Marley Spoon-koker.

Door onvoorziene omstandigheden kunnen we op het moment van bezorging helaas niet thuis zijn, dus ik belde met NRC. De (overigens zeer vriendelijke) vrouw van klantenservice deed haar best, maar kreeg het bij de bezorgdienst niet voor elkaar om het bezorgadres aan te passen. Niet voor één gat te vangen, belde ik daarna met Marley Spoon. Ook daar trof ik een zeer vriendelijke medewerker. Ik dacht aan de wijze les van mijn vader dat je met een glimlach meer bereikt dan met stemverheffing, en legde de situatie aan hem uit. Hij reageerde zeer begripvol en ook hij ging zijn best voor me doen. Dit keer wél met succes.

Ik belde hem terug om hem te bedanken. Hij had het graag gedaan, zei hij, want ‘fijne mensen aan de lijn hebben is voor ons een cadeautje’. Dat zijn van die spaarzame momenten dat ik weleens denk dat de oude Schloss nog met ons meekijkt… 😇

Geef een reactie