Ongewenste gast aan tafel

LampjeWeet je wát erg is? Als je uit het niets een reclameslogan te binnen schiet, maar je kunt niet op het bijbehorende merk komen. Ik had het vanavond tijdens een etentje. “Je denkt ook aan alles!” bedacht ik me opeens, maar wie denkt er dan aan alles? De complete slogan was: “…, je denkt ook aan alles!”. Op die puntjes werd de naam van het merk uitgesproken, en juist dát viel me maar niet in.

Aanknopingspunten genoeg: het is een oude kreet, die bij mijn weten niet meer gebruikt wordt; de merknaam bestaat uit twee lettergrepen, met de klemtoon op de eerste… Een invuloefening, denk je dan, maar nee dus. Eerst gingen we lukraak merken invullen die aan de criteria voldeden, maar dan valt je pas op hoeveel bedrijven en producten een tweelettergrepige naam hebben: Unox, Edet, Praxis, Ohra, Arke, Philips, Nuon, Menzis, Hema, Fiat, Mora… geen beginnen aan. Er was een gestructureerder aanpak nodig. Dus gingen we per productcategorie namen opgooien: verzekeringen, voedselmerken, winkelketens… maar niets!

We moesten het weten, en wel nu. Hoewel ik in restaurants mijn telefoon uit heb, was internet ons laatste redmiddel. En wat maakt dat het leven simpel zeg. Ik typte “je denkt ook aan alles” in in Google, en werd direct naar de pagina “Lijst van Nederlandstalige reclameslogans’ op Wikipedia verwezen. Alleen al geweldig dat iemand de moeite genomen heeft om zo’n pagina aan te maken, en vanavond behoedde dit levenswerk ons voor een slechte nachtrust 😉

Oh ja, wie denkt er nu ook aan alles? Tefal natuurlijk! Thank God for Wikipedia…

5 gedachten aan “Ongewenste gast aan tafel”

  1. Ssst. Niet verder vertellen, maar zo’n lijst is speciaal gemaakt voor het soort mensen dat anders midden in de nacht gaat bellen hoe het zit. Iets met de HAL en zilveren lepels, klinkt dat bekend??? 😀

Geef een reactie