Koninklijke bekeuring

Ik was gistermiddag bij de STOMP Ledendag XL in De Vorstin in Hilversum. Niet ver daarvandaan, aan de Korte Noorderweg, parkeerde ik mijn auto. Dat was om 12:29 uur en het evenement zou tot 17:00 uur duren, dus ik liet mijn PIN-pas vlammen in de parkeermeter. Niet zo’n kek modern ‘paperless’ ding, waarbij je je kenteken moet invoeren, maar zo eentje uit het jaar kruik, waarbij je handmatig moet doortikken naar het tijdstip waarop je denkt te vertrekken. De teller liep op tot €15,70, maar dan mocht ik wel tot 21:00 uur blijven staan. Er rolde een bonnetje uit dat ik, uiteraard ‘zichtbaar achter de voorruit’ plaatste. ‘Deze zijde boven’, uiteraard. Iedereen mocht zien wat voor ‘vorstelijk’ bedrag ik betaald had om die paar vierkante meter straatklinkers warm te houden.

Ik vermoed dat bij het dichtdoen van mijn autoportier een snode windvlaag het papiertje heeft omgedraaid. Daarmee uiteraard het complete parkeerbeheerapparaat saboterend. Want hoe moeten die arme dienders nu hun werk doen als iedereen maar willens en wetens zijn ticket verkeerdom achterlaat? Het enige wat dan nog rest, is natuurlijk het uitschrijven van een ‘Naheffingsaanslag parkeerbelasting’ (bij normale mensen ook wel bekend als parkeerboete). Dat is dan €69,10 (extra), mijnheertje!

Bij de toelichting stond: ‘Kaartje ondersteboven nummer 3028, 3029’. En verdomd, die nummers zijn inderdaad zichtbaar op de achterkant van het ticket. My bad. Wat ik mij nu echter afvraag, is waarom ze aan de hand van diezelfde nummers niet kunnen controleren dat er wel degelijk voor dit ticket betaald is. Alle systemen zijn toch aan elkaar geknoopt tegenwoordig? Waarom wel al die moeite doen voor het uitschrijven van een bon, maar niet even een hele simpele contrôleslag uitvoeren?

Dit soort ambtenarij is toch wel een van de weinige dingen waarmee je mijn bloed op het kookpunt kunt krijgen…

Maar we zijn er nog niet.

Ik wil uiteraard bezwaar indienen tegen deze dwaling, want ik vond €15,70 al veel geld, maar €84,80 te veel geld. Bezwaar indienen doe je via de website bezwaar.parkeerservice.nl. Daar valt te lezen: ‘Gebruikt u deze bezwaarwebsite voor het eerst? Vul dan uw e-mailadres in en maak een account aan’. Dus ik vul mijn mailadres in, maar vind nergens een knop ‘Account aanmaken’ of iets dergelijks. Ik klik op ‘Inloggen’. Foutmelding… Ik vul ook nog een wachtwoord in en klik opnieuw op ‘Inloggen’. Foutmelding… Als ik klik op ‘Wachtwoord opvragen’ gebeurt er… niets. Mijn mailbox doet vrolijk zijn ding, maar ontvangt geen bericht met een wachtwoord erin.

Klein geheimpje: websites die niet werken zijn een van de weinige andere dingen waarmee je mijn bloed op het kookpunt kunt krijgen… Zeker websites waarboven staat: ‘Omdat parkeren een vak is!’, terwijl ze zich niet realiseren dat het bouwen van een deugdelijke website óók een vak is.

Vervolgens kost het nog vrij veel moeite om via hun eigen website een telefoonnummer van ParkeerService te achterhalen. Als dat uiteindelijk gelukt is, en ik een dame aan de telefoon krijg, gaat de klucht vrolijk verder. Zij kijkt met mij mee, gaat eveneens via Chrome naar dezelfde website, en ziet daar iets wat ik niet zie. Waar bij mij links onderin een leeg vlak staat, ziet zij een knop waarmee ik een account zou kunnen aanmaken. Ook als ik via mijn mobiel naar die site ga, ontbreekt die knop bij mij, terwijl zij hem wel ziet.

Nu heb ik ParkeerService dus bijgaand screenshot gestuurd in de hoop dat hun IT-afdeling er snel mee aan de slag gaat, anders moet ik godbetere een brief gaan sturen met een bezwaarschrift. Bij mij dringen zich in dit soort gevallen teksten op als ‘je had maar één taak’…

Geef een reactie