Conversiegekloot

Een nieuwe telefoon, een nieuwe laptop… voor de meeste mensen zijn dat feestdagen. Voor mij: de hel. Niet omdat ik niet met nieuwe situaties overweg kan, maar omdat het overzetten van mijn gegevens altijd (ALTIJD!!!!) hooguit maar half lukt.

Ik had keurig mijn oude Samsung Galaxy S7 verbonden aan mijn nieuwe Samsung Galaxy S9 en via het ongeëvenaarde programma Smart Switch precies aangegeven welke bestanden moesten worden overgezet. Namelijk: alles, voor het gemak. En ja hoor, alle onbenullige apps, programmaatjes en bestanden zijn keurig overgezet, maar mijn mail en agenda (beide via Microsoft Exchange) niet, mijn WhatsApp-geschiedenis (ondanks back-ups) niet, en zo nog wat essentiële zaken…

Welke geGooglede oplossing om bijv. die WhatsApp-geschiedenis te herstellen ik ook probeer, het leidt alleen maar tot het overschrijven van de laatste versie, zodat ik ook de op mijn nieuwe telefoon ontvangen berichten steeds weer kwijt raak.

En zo weet het proces elke keer weer mijn plezier in het product te vergallen. Nu ik erover nadenk: een beetje de story of my life…

Goed, ik ga weer even knarsetandend mijn bunker met zachte wanden in, waar ik zo min mogelijk schade aan het apparaat kan toebrengen. En Apple-fans: toon je van je volwassen kant en reageer deze keer maar niet…

UPDATE 26/11/2018: mail en agenda doen het dankzij weer! Uiteraard had mijn Microsoft Exchange-expert nog nooit van dit probleem gehoord en kwam ook hij er zonder Google niet uit. Zelfs toen moest hij toegeven dat het wel heel gebruiksonvriendelijk was allemaal. ‘Als het werkt, dan werkt het, maar zo niet, dan heb je een probleem’. Haarscherpe analyse 😉

Geef een reactie