Oog om oog…

Office_centreAfgelopen week krijg ik een mailtje van een niet nader te noemen groothandel in kantoorbenodigdheden: Geachte heer Schlosser, 30 dagen geleden hebben wij u een e-mail gestuurd, waarin wij u hebben gevraagd aan ons te bevestigen op welke wijze wij u mogen benaderen. Wellicht is deze informatie aan uw aandacht ontsnapt, bent u nog niet in de gelegenheid geweest ons te berichten, of is het niet gelukt de instellingen te bevestigen. Hierbij vragen wij u vriendelijk deze instellingen binnen 30 dagen alsnog aan ons te bevestigen. Via deze link kunt u inloggen op www.(bedrijfsnaam).nl met onderstaand wachtwoord en uw 12-cijferig bedrijfskaartnummer. Wachtwoord: AB1cde2f Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u deze altijd per e-mail stellen aan klantenservice@(bedrijfsnaam).nl. Met vriendelijke groet, Klantenservice (bedrijfsnaam) Normaal gesproken klik je zo’n mailtje weg (heb ik waarschijnlijk vorige keer ook gedaan) en dat is dan dat. Dit keer besloot ik een mailtje terug te sturen.

Beste mensen,

Voordat ik op allerlei links ga klikken: kunt u bevestigen dat deze mail verstuurd is door (bedrijfsnaam) en aanvaardt u de gevolgen als mijn computer enige schade oploopt wanneer ik op een link in deze mail klik? Om zeker te weten dat deze mail niet automatisch beantwoord wordt, vraag ik jullie deze code over te nemen in jullie reactie: Fos12HU~7 Mocht ik geen reactie ontvangen, dan ben ik genoodzaakt dit e-mailadres aan mijn spamfilter toe te vertrouwen. Bij voorbaat dank voor de moeite. Met vriendelijke groet, Werner Schlosser Hierop kreeg ik een keurige mail terug van een helpdeskmedewerker, die inderdaad de gevraagde code had overgenomen. Niet alleen nam hij vol vertrouwen de verantwoordelijkheid voor eventuele schade aan mijn computer, maar hij gaf ook een andere (en wellicht veiligere) route dan de vermelde link om op de juiste pagina terecht te komen. Keurig opgelost door de niet nader te noemen groothandel in kantoorbenodigdheden. En weer een tevreden klant verliet het pand…

Dit bericht is geplaatst in Humor (maar toch leuk), Retail. Bookmark de permalink.

Geef een reactie