Jurk it out

Als de trendlijst (midweekse tussenstand) voor de Single Top100 een goede voorspeller is, komt Zou Zo Graag van Jurk vrijdag op 1 binnen in die lijst. Hoewel de heren zich wat socialer zouden mogen gedragen tegenover collega-muzikanten, is dat succes ze natuurlijk gegund. Een paar jaar geleden was het zover echter niet gekomen…

Hitlijstsamensteller GfK Dutch Charts hanteert een groot aantal voorwaarden waaraan singles, albums enz. moeten voldoen, voordat ze toegelaten worden in de hitlijsten. Een bepaalde minimumprijs, brede verkrijgbaarheid en een maximale ouderdom zijn een paar van die regels. Maar ook de waarde van eventuele bijgevoegde give-aways is aan een maximum gebonden. Ik meen me te herinneren dat er zelfs een keer moeilijk gedaan werd over een stickervel, dus ik kan me niet voorstellen dat een gratis concert bij aanschaf van de single (de stunt die Jurk zijn eerste plaats bezorgt) de bedoeling is.

Ik heb echter het idee dat GfK Dutch Charts zijn eigen richtlijnen wat losser aan het interpreteren is de laatste tijd. Nu weet ik dat het bedrijf sinds enige tijd ook dagelijks vele tientallen hitlijsten produceert voor de Belgische markt en dat dit heel veel tijd kost, dus ik geef daar maar de schuld aan. Maar het is wel een zoveelste voorbeeld van het feit dat kwantiteit ten koste gaat van kwaliteit.

Dit bericht is geplaatst in Artiesten, Entertainmentbranche, Lijstje, Muziek. Bookmark de permalink.

Één reactie op Jurk it out

  1. Esther schreef:

    Zelfs in het buitenland hebben de heren kennelijk aanhang: http://perezhilton.com/2010-01-14-kiefer-in-a-dress

Geef een reactie